Tuesday, December 28, 2010

ggj 2011

3 yıldır düzenlenen ve dijital oyun dünyasının öncü organizasyonlarından birisi haline gelen Global Game Jam 2011 başlıyor. 40 ülke ve 139 merkezle beraber aynı anda gerçekleştirilecek olan GGJ 2011 Türkiye ayağı için başvurular başladı.

METUTECH- ATOM tarafından düzenlenen bu etkinlik bu sene daha geniş bir katılımla Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kültür Kongre Merkezinde düzenlenecek. Tüm oyun severleri ve oyun geliştirmeyi düşleyenleri bu etkinliğe katılmaya çağırıyoruz. Oyungezer de bu etkinlikte sponsor olarak yerini alacak.

Kayıt süreci iki ayaktan oluşmaktadır. Katılımcıların öncelikle www.globalgamejam.orgadresinden bir kayıt yaptırarak girecekleri merkezi işaretlemeleri ve ondan sonrawww.ggjturkey.org adresinden kayıtlarını tamamlamaları gerekmektedir.

TÜM OYUN SEVERLERİ GGJ 2011 TÜRKİYE'YE BEKLİYORUZ

Tuesday, November 2, 2010

PhoneGap Accelerometer Test with Box2D JS and IPhone



TR


Gecenlerde keşfettiğim Phonegap sayesinde iphone için ilk uygulamamı yaptım. PhoneGap ın özelliği ise, klasik web uygulamalarını native fonksiyonlar ile birleştirmek...
Videoda Accelerometer sayesinde yerçekimini her zaman aşağıya ayarlıyan basit bir fiziksel dünya ve 2d objeler var. Box2D JS ile hazırladım demoyu, Umarım fikir verecek, detaylı performans testlerini daha sonra oluşturabilirim. Zamansızlıkdan dolayı ancak bunu çıkarabildim.



EN

In this video, there is a test for phonegap with Accelerometer. Demo is showing a 2D physical world and some objects. With Accelerometer, I defined demo's gravity direction and real world gravity direction are same. It gives ~90fps with One object with no move. When objects have movement it gives ~17fps.

Sunday, August 1, 2010

Sinemada Reklam izlemek

Son bi kaç yıla kadar, sinemaya gidip, o koca ekranın önünde film izlemek benim için çok keyifliydi. Çünkü artık film başlayana kadar, diğer filmlerin fragmanlarından önce, 10 dakika belki de daha fazla reklam izlimek zorunda kalmıyordum. Hatta bunları izlememek için, geç girip, bazı filmlerin başlarını kaçırdığım da olmuyordu. Şu anda düşündüklerimi küfür etmeden aktarmak çok zor geliyor bu yüzden kısa kesicem...
Bugun inception filmini izlemeye başlarken yine aynı hataya düşücektim ki arkadaşlarım hadi girelim filme diye beni ikna etti. Bu filmin başlangıcını kaçırsaydım eğer büyük bir kayıp olmayacaktı. Yinede ben meraktan dolayı fazlasıyla tekrar izlemek isteyecektim ve filmin verdiği bütün keyif kaçacaktı...
Bütün bunlara sebeb olan yada olacak olan şeyin tanımı ise benim için şöyle; keyif almak istediğim bir eylemden, keyif almadığım şeyler yüzünden, keyif alamamak. Üstelik parasını verdiğim halde. Bundan sonra o şiyaket kutularına bu nefretimi belirtmeden geçmicem. Filmi çok beğendim, başını düzgün izleyemediğim için keyfimin kaçabilmesi ihtimali bile beni çıldırtıyor şu anda...
Sinemaya asıl gitme amacımız keyifle bir hikaye izlemek ve/veya öğrenmek değil mi? Bunu bozmaya devam ederlerse sinema salonlarına kim gitmek isteyecek? Bir de memleketim(Gaziantep)deki sinema salonlarının biletleri, neden İstanbul daki salonların 1/3'ü kadar? Oradaki salonlar daha mı kötü yada daha mı küçük, ses sistemlerinde sorun mu var? Hayır kesinlikle kötü değiller, hiç bir farklılıkları yok!..
Bundan sonra neden bu sinema kapanıyor? neden kimse gelmiyor sinemalara şeklinde haykırışlarda bulunmazlar umarım salon sahipleri. Giderek daha pahalı bir eylem haline geliyor bu keyif bnm için. Buda keyifimi kaçırmıyor değil hani...

Tuesday, July 13, 2010

Sansurekarsiyuruyus.com


Tarih : 17 TEMMUZ 2010
Yer : TAKSİM MEYDANI
Saat : 17:00

Sunday, July 11, 2010

Google interview

Şubat ayının başlarında gördüğüm şu tweet http://twitter.com/bruce_at_google/status/8614681120 ile başladı 3,5 aylık Google serüvenim. Daha önce kendime güvenip de başvuruda bulunmamıştım Google a. Fakat GWT deyince akan sular durdu. Tweet'in çoşkusuyla hemen Bruce Johnson'a(GWT nin babası) mail attım. Bana gönderdiği cevapda ise en yakın zmnda bir işe alım elemanın benimle iletişime geçeceğini söylemişti. Dediği kadar yakın olmasada şubat ayının sonunda aşağıdaki mail i aldım...

Thank you for your interest in Google. I'd like to set up a time for us to
discuss Google career opportunities and your qualifications. Please let me
know a couple of days and times when you would be available to speak with me
as well as the best phone number for me to contact you. I'll email you back
to confirm a time that also works for me.
I hope to hear from you soon!
Cheers,

1-2 hafta içerisinde uygun olduğum zamanları söyledim. Ne tür sorular geleceğini ve nasıl bir görüşme olacağını sordum? Teknik bir görüşme olmayacağını söyledi ve genel olarak senin ve google ın planları üzerine bir konuşma yapacağımızı belirtti.Yanlız belirttiğim 1-2 hafta içinde konuşmayı gerçekleştiremedik. Toplantılar ve diğer işleri olduğunu söyledi...

Nisan ortasına kadar sarkdı 1. görüşme. Geçen 1,5 aylık süre sabır sabır modunda ve ingilizcem konuşma için yeterli olacakmı kuşkusuyla geçti. En sonunda ilk görüşmeyi yaptık. İngilizce konusundaki korkularım boşa çıktı :), gayet iyi geçti görüşme. Bana üzerinde çalıştığım projeler hakkında sorular sordu. Gelecek ile ilgili planlarımı sordu. Görüşmenin sonunda teknik görüşme için ingilizcemin yeterli olmayacağını düşündüğümü belirttim. Bana Türkçe bir görüşme ayarlayabileceğini ve mail ile 2. görüşmenin tarihini belirleyeceğimizden bahsetti.

Yeniden uzun bir bekleyiş başladı. Çünkü bir türlü yanıt alamıyordum maillerime konu hakkında. Yaklaşık 1 ay sonra 2. görüşme için mail aldım. 1. görüşmedeki eleman Türkçe bir görüşme ayarlayamadığını söyledi. Hayellerimi yıktı :P.

Soruları paylaşmıyacağım, sadece fikir alabileceğiniz şekilde yazıcam. Görüşmenin başında hangi programlama dilinde daha iyi olduğumu sordu. Ve bende Java dedim. Bana collection frameworkden 2 farklı soru sordu. Sorulanların tarzı; hashmap ile treemap in arasındaki fark nedir gibiydi... Sorulanlar arasında bir konu hakkında hiçbir bilgim yokdu. Bilmediğimi söyledim ve fikir yürüteceğimi söyledim... Görüşmeden sonra sorunun cevabını araştırdığımda çok yakın bir şey söylemiş olduğum için sevindim :). Görüşmenin 2. kısmı ise google docs real time modda programlama yaparak geçti. Algoritmalar üzerineydi bu sorular. Sıralanmış bir dizenin, bazı değişiklikler sonrasında arama yapılması şeklindeydi 2 soruda. Basit çözümler yaptım bu sorulara. Fakat daha hızlı sonuç getirmesi için optimize etmeye çalışırken yakında zamanımızın dışına çıkacağımızı söyledi. Ve optimize işlemlerini bitiremeden zaman bitti :(daha fazla çalışmalıymışım:) Nasıl bir şey yapmak isteğimi anlattım ve görüşmeyi sonlandırdık.

Yaklaşık 1-2 hafta sonrada bir teselli maili aldım:) Mailde, Gwt takımı için uygun bulunmadığım ve bana başka iş fırsatları için tekrar başvuruda bulunmamı söylüyordu mail. Tamamen beklediğim bir sonuç. Çünkü derleyiciler ve temel kütüphaneler hakkında çok az bilgim var. Ve algoritma konusunda daha ileriye taşımam gerekiyor kendimi...

Sonuç olarak söyleyeceğim şeyler;
  • yaratıcılık ve iyi iş konusuna önem verdiklerini (kısacası bnmle görüşmeyi istemelerinin tek sebebi olabilir oda gerçek zamanlı oyun projem:http://tr.im/iflagame)
  • google görüşmelerinden korkacak bişey olmadığı
  • görüşmelerin aralıklıklarının anlamsız derecede uzun olmasının can sıktığı
  • görüşmeye hazırlanmanın çok fazla bir katkısının olmadığını anladım. Çünkü zaten hazır olmak gerekiyor görüşmeler için. O yüzden 1-2 yıl sonra hala kendi işim hakkında bir girişim yapmamış olursam şansımı tekrar denicem...
Sizinle görüşmelere hazırlanırken kullandığım bazı bağlantıları paylaşayım.
http://www.topcoder.com/tc?module=Static&d1=tutorials&d2=alg_index
www.wiley.com/compbooks
http://labs.google.com/papers.html
http://code.google.com/edu/
http://www.youtube.com/watch?v=w887NIa_V9w
http://www.businessinsider.com/15-google-interview-questions-that-will-make-you-feel-stupid-2009-11
http://jiansnet.blogspot.com/2010/05/some-google-interview-questions.html
biraz eski ama fikir verebilir http://www.catonmat.net/blog/my-job-interview-at-google/
görüşmeden korkmuş insan tipi; http://www.businessinsider.com/my-nightmare-interviews-with-google-2009-11
umarım konu hakkında kafası karışık insanların bir parçada olsa işine yarayacak bir döküman olmuştur yazdıklarım. Umarım amacınıza ulaşırsınız ...

Friday, June 11, 2010

Translate Bookmarklet

http://translatebookmarklet.appspot.com/
bu adresden test durumundaki sözlük bookmarklet ine ulaşabilirsiniz. Göz atıp geri dönüş yaparsanız sevinirim.
özellikleri ise şöyle
-kullanıcı ya göre son girilen dil ayarlarını kaydetmek.
-otomatik olarak mouse ile secilen metinin cevirmesi.
-yakında history kısmı eklicem...


Google Translate Bookmarklet from kerem on Vimeo.




?